תוצאות מבחן TOFEL

מבחן TOFEL הוא אחד המבחנים להערכת ידע בשפה האנגלית שנועד לסטודנטים ששפתם העיקרית אינה אנגלית והמעוניינים לערוך את התואר שלהם בחו"ל (במדינות דוברות אנגלית), במטרה להתקבל ללימודים באוניברסיטאות השונות מעבר לים. אז מה היא המשמעות של תוצאות המבחן ואיך תדעו אם עברתם אותו בהצלחה? המשיכו לקרוא.

תוך כמה זמן נקבל את התוצאות במבחן TOFEL

תוצאות מבחן TOFEL מתקבלות לאחר כ-15 ימי עסקים מיום הבחינה. למועמדים השונים ניתנת גם האפשרות לשלוח את תוצאות המבחן ישירות למוסדות הלימוד אליהם הם מעוניינים להתקבל, אך הדבר תלוי בכל מועמד ומועמד. אז מה אומרות תוצאות המבחן? ובכן, הניקוד במבחן נע בין 0 ל-120 ובכל אחד ואחד מהחלקים ניתן לצבור בין 0 ל-30 נקודות.

מהו ציון עובר אל מול דרישות המוסד האקדמי

למעשה, במבחן TOFEL אין ציון אחד שנחשב לציון "עובר" במבחן. לכל אחד מהמוסדות האקדמאיים השונים אליהם תנסו להתקבל יש את דרישות הקבלה שלו, שכוללות את דרישות הקבלה הכלליות ואת דרישות הקבלה עבור מועמדים בין לאומיים. בדרישות הקבלה עבור תלמידים בין לאומיים, מצוינים לרוב גם תנאי הסף במבחנים השונים באנגלית ובפרט במבחן ה – TOFEL.
זאת אומרת, שלכל מוסד אקדמי ישנם תנאי סף שונים במה שנוגע למבחני הידע השונים באנגלית, שיכולים להשתנות לא רק ממוסד אחד למשנהו, אלא גם בין סוגי מסלולי הלימוד השונים. לכן, כשאתם מגיעים להיבחן במבחן TOFEL, חשוב שתבדקו מהן דרישות הקבלה עבור מוסד הלימוד וכן עבור מסלול הלימודים אליו אתם רוצים להתקבל ולפי הדרישות השונות – תוכלו לדעת אם הצלחתם במבחן.

מה קורה אם לא עמדתי בתנאי הסף של המסלול אליו אני רוצה להתקבל?

במידה והציונים שקיבלתם במבחן TOFEL לא עומדים בתנאי הסף שנקבעו על ידי האוניברסיטאות, עומדות בפניכם שלוש אפשרויות – האפשרות הראשונה, היא לבצע מבחן חוזר ולקוות שאכן תצליחו לשפר את הציון במבחן. האפשרות השנייה, היא לבקש בדיקה חוזרת של המבחן או אם אתם מעוניינים, בבדיקה חוזרת של חלק ספציפי מהמבחן. חשוב לקחת בחשבון שעל מנת לבצע בדיקה חוזרת של המבחן, תאלצו לשלם על הבדיקה. האפשרות השלישית, היא לבטל את תוצאות המבחן. אנחנו היינו ממליצים לוותר על האופציה השלישית, שכן, במידה ולא שלחתם את הציון למוסדות האקדמאים השונים, אין לאופציה הזו שום משמעות.
למידע נוסף על מבחן TOFEL אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר עוד היום לייעוץ חינם וללא התייעצות.